logo

Clonaid, que genera almenys un tipus de còpia

La multitud de Clonaid mereix alguna cobertura?

Aquesta és la pregunta que ressona als cercles mediàtics arran de l'espectacular i no provada afirmació del grup d'haver clonat dues nenes.

què és una màscara de polaina

Per què, potser us preguntareu, les xarxes de cable van donar cobertura en directe a una colla estranya que creu que la raça humana va ser clonada per extraterrestres espacials? Per què els diaris de la nació van donar un espai substancial als seguidors de Rael, un antic pilot de cotxes de carreres que diu que va ser portat a bord d'una nau espacial i entretingut per robots femenines voluptuoses?

Els cloniacs i la seva portaveu dels cadets espacials, Brigitte Boisselier, van aportar zero proves a la taula, tot i que sabien que la seva afirmació seria rebuda amb un escepticisme ferotge. Cap foto del nadó. No hi ha noms per als pares. Ni mostres d'ADN, ni registres mèdics, ni res. Només la promesa d'algunes evidències en el futur, per ser validada per un antic periodista de l'ABC que una vegada va fer una sèrie que es va prendre seriosament reclamacions per a l'astrologia, l'ESP i els objectes en moviment a través del pensament. I tot i que els programes de televisió s'han afanyat a entrevistar Rael, que va insistir que Connie Chung de la CNN l'anomenava 'La vostra Santedat', el grup continua excusant per què les proves d'ADN promeses no s'han materialitzat.

Per què no ignorar aquests personatges?

La veritat és que no és tan fàcil.

Un cop els raelians eren a la televisió, molta gent va començar a parlar de la seva afirmació. En aquest moment, els mitjans de comunicació tenen certa responsabilitat d'aclarir el tema, com ara el fet que cinc embarassos reeixits en 10 intents (tal com afirma el grup) és el més llarg dels plans llargs, basat en intents passats d'animals.

Tot i així, la clonació humana no és gairebé una impossibilitat científica i, arran de l'ovella Dolly i de tots els altres clons d'animals, probablement sigui inevitable.

I si els raelians estan fent un engany espectacular, bé, també és un fil força interessant. (Què esperen treure'n? Un acord de pel·lícula?)

La cobertura inicial va equivocar-se del costat de l'escepticisme:

New York Times: 'Una secta que creu que els viatgers espacials van crear la raça humana mitjançant la clonació va dir avui que havia produït el primer clon humà. . . . Però el científic en cap del grup va donar pocs detalls i no va oferir cap prova de l'afirmació, que alguns experts en clonació van rebre amb escepticisme'.

neteja de conductes de calefacció a prop meu

El DNS SO: 'El director científic d'una secta religiosa que creu que els humans són clons d'extraterrestres va afirmar avui que el primer clon humà, una nena de set lliures anomenada 'Eve', ha nascut en un lloc secret fora dels Estats Units. '

Los Angeles Times: 'Un membre d'un moviment religiós que afirma que els extraterrestres espacials van crear vida a la Terra va anunciar divendres que la seva empresa havia produït el primer clon humà, però no va proporcionar cap prova científica'.

com utilitzar arrodonir cap amunt

Cap no coincideix amb aquest titular del New York Post: 'CLONE KOOKS CLAIM SUCCESS'. Les peces crítiques posteriors (el New York Times n'ha publicat diverses) van ajudar a fer forats en el teixit prim de les afirmacions de Clonaid. Però alguns observadors dels mitjans encara estan molestos.

'Els diaris d'Amèrica deuen una disculpa a qualsevol que hagi vist mai Big Foot trepitjar pel bosc', va escriure el columnista de St. Paul Pioneer Press Joe Soucheray. 'També ens devem disculpes a les persones que diuen haver vist imatges de la Santíssima Verge que apareixen als costats de bústies i ovnis'.

El columnista de Los Angeles Times, Tim Rutten, es va burlar d''un culte de crackpot', que consisteix en 'una colla de tontos que operen un parc temàtic canadenc anomenat UFOland', produint 'un frenesí mediàtic internacional'. I mentre que la majoria dels diaris seriosos dels Estats Units, inclosos el Los Angeles Times i el New York Times, van mantenir la història a les seves primeres pàgines, desenes d'altres no ho van fer”.

Bolígraf de verí

L'escriptor polític del demòcrata de Tallahassee ha estat suspès per dir-li a un lector en un correu electrònic que no li 'importa' si Israel mata uns quants àrabs.

'Em vaig equivocar i ho sento', va dir Bill Cotterell després de rebre la suspensió sense sou d'una setmana. 'Els meus comentaris van ser totalment inadequats i no reflecteixen les meves opinions sobre els musulmans'.

L'editor John Winn Miller, que es va disculpar a la premsa, diu que 'no estava content' amb la carta de Cotterell. 'Necessitava fer alguna cosa perquè es feia al correu electrònic de l'empresa. Espero que tots els lectors i clients siguin tractats amb cortesia i respecte. Calia enviar un missatge dient que això no era acceptable.'

Aquesta és la segona vegada en sis mesos que un periodista de Florida aterra a l'aigua calenta per un dur correu electrònic a un lector. Al juny, Rosemary Armao es va veure obligada a dimitir com a redactora en cap del Sarasota Herald-Tribune després d'haver atacat la candidata republicana al Congrés Katherine Harris com 'molt bonica, treballadora i sense idees originals que puc trobar'.

Cotterell, un veterà de 20 anys, responia a un lector molest per una caricatura de Doug Marlette que es va publicar breument al lloc web demòcrata. (Miller diu que va treure el dibuix del lloc, on va ser enviat automàticament des del sindicat de Marlette, i es va negar a publicar-lo al diari.) La caricatura mostrava a un àrab conduint un camió amb una bomba nuclear, amb el títol: 'Què seria? Mohammed Drive?

romaní kennedy causa de mort

En la seva carta, Cotterell va criticar la majoria dels països àrabs per no 'superar' la creació d'Israel.

'D'acord, poden ajupir-se al voltant del foc de fem de camell i murmurar sobre ell, o poden posar els seus culs a l'aire cinc vegades al dia i pregar per alliberar-se; això és el seu negoci', va escriure Cotterell. 'I no m'importa si Israel mata uns quants en danys col·laterals mentre es defensa. Que així sigui.'

El lector va enviar la carta al Consell de Relacions Americano-Islàmiques, la publicació en línia del qual ha provocat 10.000 queixes per correu electrònic al demòcrata. 'Qualsevol periodista té dret a les seves opinions polítiques i religioses', diu el portaveu del CAIR, Ibrahim Hooper, en un comunicat, 'però quan aquestes opinions s'expressen en termes tan fanàtics, planteja preguntes sobre l'equilibri i l'objectivitat periodística d'un mitjà de comunicació'.

Detall menor

'NewsHour With Jim Lehrer' va entrevistar l'exfuncionari del Departament d'Estat Kenneth Quinones la setmana passada sobre l'enfrontament nuclear amb Corea del Nord. Però el programa mai va esmentar que Quinones es va declarar culpable l'any 2001 d'haver ajudat a aconseguir un contracte governamental per a David Chang, la figura central de l'escàndol de recaptació de fons del llavors Sen. Robert Torricelli, que va regalar a Quinones un cotxe de luxe i 65.000 dòlars.

'Les seves transgressions passades no van tenir cap relació amb el fet de ser un expert en aquest tema', diu la portaveu de 'NewsHour', Sara Hope Franks. Ella diu que The Post 'també ha de sentir que està força qualificat', atès que el diari va citar Quinones dues vegades el 2002 sense fer referència a la condemna.

Fent una caminada

Després que dijous el president Bush va dirigir una dotzena de periodistes en una caminada de quatre milles pel seu ranxo de Crawford, Tex., un informe de la piscina de la Casa Blanca va descriure la trobada:

filtre d'aire hepa per a HVAC

'La premsa va decidir de manera extraoficial per avançat no salpebrar el president amb moltes qüestions polítiques des de la porta per por que interrompés la pujada. Després d'haver decidit de manera privada fer una graella al Sr. Bush al final del viatge, els periodistes es van limitar a parlar durant la següent hora i mitja.

Els intrèpids corresponsals estaven suavitzant? En absolut, diu Bill Sammon del Washington Times, que va escriure l'informe de la piscina.

'Tot el que has de fer és mirar les preguntes que vam fer sobre Corea del Nord, l'Iraq, els demòcrates, l'economia; va ser un intercanvi molt saludable i sòlid amb el president. No hi havia manera que parlés d'aquesta manera amb nosaltres durant dues hores sòlides. Hi va haver 'rumors' de la Casa Blanca que un interrogatori primerenc podria avortar la pujada, diu Sammon, i afegeix: 'No totes les instàncies han de ser un moment d'enfrontament a la vostra cara'.

Claude Vorilhon, també conegut com Rael, diu que el van portar a bord d'una nau espacial.