logo

En una petita ciutat de Kentucky, la 'guerra dels diaris' es torna lleig

Una guerra de diaris desagradable, del tipus que es veu rarament als mercats de mitjans de comunicació del metro, està arrasant entre dos petits setmanaris i un butlletí de notícies subvencionat per la ciutat en aquesta comunitat de 6.000 persones del comtat de Campbell, Kentucky.

La pols inclou acusacions de pedofília, reunions secretes, inspeccions d'incendis de represàlia, assetjament sexual i trets.

llet de coco vs llet d'ametlla

La baralla ha desconcertat els residents d'aquesta ciutat obrera a l'ombra de Cincinnati. Fins i tot el president de la Kentucky Press Association va dir que mai no havia sentit parlar d'una baralla tan estranya.

'És realment una situació estranya i estranya amb aquests papers', va dir l'alcalde de Dayton, Ken Rankle.

El belicós River Cities Beacon, escrit per una secretària de Cincinnati i un conductor d'autobús jubilat, està demandant els antics editors de les altres dues publicacions de notícies de la ciutat: el Dayton Dispatch News, un butlletí de notícies finançat pels contribuents conegut per felicitar l'equip de futbol de secundària després de les victòries. ; i el River Cities Star, editat per l'antic editor de Beacon, que va abandonar bruscament --o va ser acomiadat, depenent de qui creieu-- al gener.

The Beacon, un diari setmanal que es va distribuir a les empreses locals, també està demandant la ciutat de Dayton, el seu alcalde i cap de policia per acusacions de violar els seus drets de la Primera Esmena perquè criticava la ciutat.

Com molts diaris comunitaris, el Beacon sovint actua com a animadora per a la comunitat. Documenta els esdeveniments del poble i publica un pati de la setmana, receptes, acudits i un trencaclosques. El diari diu que té una tirada de 1.000 exemplars.

Però també respon a les crítiques i les infraccions percebudes amb una cobertura agressiva.

'La gent no ens agrada, o ens estimen o ens odien', va dir Tom McQueen, marit de l'editorial de Beacon Valerie McQueen.

Després que un membre de l'ajuntament qüestionés l'exactitud de Beacon en una carta al Kentucky Post, el diari més petit va publicar un titular de primera pàgina que la qualificava de 'no professional i irresponsable'. En un article de notícies, va acusar Rankle, l'alcalde, de dir a les empreses que no s'anunciessin al diari, cosa que va qualificar de 'una mostra de suprema arrogància, corrupció pública i antiamericanisme'.

Aquesta hipèrbole ha molestat alguns locals que veuen els editors del diari com a forasters decidits a escollir baralles. Els McQueen viuen a la propera Newport.

on vendre joies d'or

'La gent simplement no vol seure i llegir això', va dir Cindy Norman, assistent d'una bugaderia local que funciona amb monedes.

Els McQueen diuen que mai va ser la seva intenció perseguir històries negatives. Van començar el diari l'abril de 2004 perquè van veure un buit en la cobertura de notícies de la comunitat.

Quan el diari va començar a allunyar els anunciants del butlletí de la ciutat, els funcionaris van començar a prendre represàlies, van dir els McQueens. Van dir que els funcionaris municipals s'han negat a ser entrevistats i han rebutjat les sol·licituds d'obertura de registres.

En una demanda de 17 pàgines davant el tribunal de districte dels Estats Units a Covington, Kentucky, Beacon demana una mesura cautelar que prohibeix a la ciutat bloquejar els serveis de la ciutat i danys compensatoris i punitius no especificats. També estableix una llista d'acusacions contra els funcionaris de la ciutat i Ron i Carla Woods, que solien publicar el butlletí de la ciutat, el Dayton Dispatch News.

'Sé la primera impressió, llegeixes aquestes coses i penses:' De cap manera, no em puc creure que la gent faci aquesta merda', va dir l'advocat de Beacon, Shane Sidebottom. —I ho fan.

Els advocats de la ciutat encara no han presentat cap resposta i els funcionaris s'han negat a comentar el cas.

La demanda al·lega:

nebulitzador de peròxid d'hidrogen dr mercola

* Que l'agost de 2004, Carla Woods va publicar missatges en un tauler de discussió de Yahoo insinuant que Tom McQueen és un pedòfil que fa que els adolescents l'anomenin 'Oncle Charlie' a la seva botiga de monopatí, Urban Myths a Dayton. McQueen nega les acusacions.

Sidebottom va dir que el tauler de discussió està gestionat per la ciutat, però els funcionaris de la ciutat diuen que està moderat per grups de veïns. Woods no va retornar nombrosos missatges d'un periodista de Lexington Herald-Leader demanant comentaris.

La botiga de monopatí ha tancat des de llavors perquè els pares van deixar de deixar anar els seus fills allà, va dir Sidebottom.

* El fiscal municipal John Fischer i Rankle van amenaçar els negocis que distribuïen el Beacon. Tant Fischer com Rankle es van negar a discutir les al·legacions de la demanda, però el regidor Dennis Ashford va dir que alguns funcionaris de la ciutat van dir a les empreses que deixarien de patrocinar-los com a individus.

'Aquest és el meu dret com a consumidor', va dir Ashford. 'Això no té res a veure amb els negocis de la ciutat'.

* Que els funcionaris de la ciutat van celebrar una reunió il·legal per traçar maneres de tancar el diari. Sidebottom va dir que com que hi havia un quòrum del consell de sis membres, es qualifica com una reunió pública i s'hauria d'haver consignat acta.

Però Ashford va descriure la reunió com un fòrum dirigit per la comunitat sobre el Beacon al qual van assistir tres membres del consell i l'alcalde. Va dir que la discussió va atreure més de 50 persones.

* Que l'endemà de la reunió, els inspectors de bombers van escorcollar totes les propietats de McQueen. Un bomber suposadament va dir que li havien dit que el cités per tot el que pogués, segons la demanda.

'Si hi va haver inspeccions d'incendi l'endemà, va ser estrictament casual', va dir Ashford, que també forma part de la junta del departament de bombers.

com aturar els pagaments recurrents

A més d'afrontar el conflicte des de l'exterior, el Beacon ha tractat problemes des de dins.

Al gener, l'editor John M. Spafford, que escriu amb el nom d'Ian A. Montgomery, va deixar el diari. Una setmana més tard, va començar a imprimir la River Cities Star amb un capçal que els McQueen diuen que és semblant al Beacon.

Això va provocar una demanda al Tribunal de Circuit de Campbell al·legant una infracció de marca registrada. L'advocat de Valerie McQueen, Adam Bleile, va dir que Spafford va dir als anunciants del Beacon que el diari només havia canviat de nom i va dir que també va robar anunciants i fitxers informàtics.

Un jutge va ordenar a Spafford que deixés d'imprimir temporalment al febrer. Els McQueen també han deixat de publicar-se temporalment per problemes de salut, van dir. Rankle va dir que els Woods ja no publiquen el butlletí i que una altra parella va començar a imprimir-lo amb un nom diferent, Dayton Community News.

En una llarga resposta a la demanda de McQueen, Spafford va escriure en documents judicials que va ser acomiadat perquè es va negar a mantenir relacions sexuals amb Valerie i Tom McQueen.

'Està agafant palletes', va dir Bleile refutant l'acusació. 'Està al·legant tot el que pot, fins i tot si es contradiu'.

Spafford, que viu a Indiana i es desplaça a Dayton, no s'ha pogut contactar per comentar.

La guerra dels diaris de la petita ciutat és inusual, va dir David T. Thompson, president de la Kentucky Press Association.

és millor la carn de porc que la vedella

No només és estrany veure tantes publicacions de notícies, inclosa una que rep subvencions governamentals, sinó que l'abast de les denúncies és estrany, va dir.

'Mai he sentit a parlar d'això', va dir Thompson. 'Hi ha hagut gent molesta amb el seu diari local i cancel·len la seva subscripció. O inicien una petita campanya demanant als empresaris que no facin publicitat perquè no els agrada que el diari informi sobre alguns dels negocis de la ciutat. Però res no vagi tan lluny.